TopPix Fotoschool
kwaliteit en aandacht voor iedereen

Leer fotograferen in één dag

Wil jij graag leren fotograferen in 1 dag? Doe dan deze workshop. In 1 dag gaan we de basis leren van fotografie. Waar gaan we het over hebben?

Hoe ziet zo'n dag eruit?

We beginnen met een stuk theorie. Dit zal maximaal 2 uur duren. Daarna gaan we met gerichte opdrachten op pad. Onderverdeeld in kleine stukken zodat we per onderdeel goed kunnen oefenen; diafragmavoorkeuze, sluitertijdvoorkeuze en uiteindelijk ook Manueel.
Tijdens de theorie bespreken we de basis van fotografie, met onderwerpen als:
* compositie, regel van derden als hulpmiddel
* belichting van een foto, welke middelen heb je om deze te beïnvloeden?
* manieren van scherpstellen
* de basisknoppen op je camera, wat kun je ermee?
- over- en onderbelichten
- hoe kun je het histogram gebruiken?
- wat doe je nu precies met witbalans en hoe gebruik je deze?

Wat krijg je op deze dag?

- een zeer duidelijke uitleg onder het genot van een kopje koffie, thee en wat lekkers
- een mooie reader met heldere uitleg over de zaken die we bespreken
- een gedeelde Google Drive map met de mede cursisten waar ik voorbeelden in zal zetten van de foto's die we zullen kunnen maken, maar ook jullie kunnen hier foto's in plaatsen die je graag zou willen maken. Uiteraard kunnen we na de cursus hier foto's in zetten.
- ik zal na afloop 5 foto's van jou voorzien van feedback. Dit kunnen foto's zijn waar je trots op bent, maar ook foto's waar je vragen over hebt.
- een geplastificeerde spiekbrief

De kosten

De kosten voor deze cursus bedragen € 99,00 en kunnen vooraf overgemaakt worden.
Dit is exclusief eventuele kosten voor parkeren of toegang tot bijvoorbeeld een dierentuin, maar inclusief koffie, thee.

Hoe groot is de groep?

De groep is nooit groter dan 6 deelnemers om er zeker van te zijn dat iedereen genoeg aandacht zal krijgen!

Wie kan er meedoen?

Iedereen met een camera waarop je diafragma, sluitertijd en ISO kunt instellen kan meedoen. Dit zijn over het algemeen alle spiegelreflex-, systeem- en compactcamera's. Mocht je twijfelen? Mail dan even naar rik@toppixfotoschool.nl en vertel welke camera je hebt.

Wanneer en waar?

Op dit moment zijn er nog geen concrete data, maar als u zelf een groep van minimaal drie personen heeft kunt u contact met mij opnemen.

INSCHRIJVEN